Pribináček, ikonický smetanovo-tvarohový krém z Přibyslavi na Vysočině, slaví 70. narozeniny. Na trh byl uveden v roce 1954, aby dětem dodal potřebnou výživu po válce. Rychle se stal jedním z nejoblíbenějších mléčných dezertů a dodnes zůstává ikonickým produktem vyráběným v Česku. V přibyslavském závodě společnosti Savencia se vyrábí také další známé české produkty jako jsou Lučina, Král Sýrů a Sedlčanský Hermelín.

Od svého vzniku prošel Pribináček mnoha změnami a rozšířil se také o další produkty. Kromě klasického smetanovo-tvarohového dezertu nabízí značka Pribináček i Kapsík, Sportík, Tyčinku, Tvarrrohový či Zmrzku a nejnovější přírůstek z loňského roku, Krupičku.

Pribináček je i po 70 letech jedním z nejoblíbenějších mléčných krémových produktů. Na Slovensku je bezkonkurenčním číslem jedna. A také v Česku patří mezi hity mléčných produktů. Za první kvartál roku 2024 vzrostl jeho podíl mezi mléčnými dezerty o 1,9 procenta. „Věřím, že v tomto růstu bude pokračovat a do konce roku 2024 zaujme první příčku mezi značkovými mléčnými dezerty,“ říká Aleš Malenka, generální ředitel společnosti Savencia F&D pro Česko a Slovensko.

Historie Pribináčku

Pribináček vznikl krátce po druhé světové válce jako odpověď na potřebu kvalitní dětské výživy. Kombinace tvarohu a smetany vytvořila chutný a výživný produkt, který si děti rychle oblíbily.

„Historie Pribináčku je úzce spojena s potřebou nabídnout zdravou a výživnou stravu pro děti. I původní receptura byla zaměřena na kombinaci tvarohu a smetany. Cílem bylo vytvořit produkt, který by byl nejen zdravý, ale také chutný, aby ho děti rády jedly a dodal jim potřebnou sílu a vitamíny,” vysvětluje Hana Přibylová, projektová manažerka Českomoravského svazu mlékárenského a editorka odborného magazínu Mlékařské listy.

První předchůdci Pribináčku, které zaměstnanci přibyslavské mlékárny představili pod názvy Eva, Bivoj, Mocca a Perla, zaujali spotřebitele již v roce 1947. V roce 1954 pak zaměstnanci závodu Pribina představili tvarohový krém pod názvem Pribináček s legendárním sloganem „Pramen zdraví z Posázaví“. Roku 1994 se na obalu Pribináčku poprvé objevil kocourek, který se rychle stal oblíbeným mezi dětmi i dospělými.

Nabídka příchutí

Pribináček si získal srdce spotřebitelů díky široké škále příchutí. Ke konci 50. let měl až 16 druhů příchutí. Dnes si mohou spotřebitelé vybrat mezi tradičními příchutěmi vanilka, kakao a smetana. Ty jsou aktuálně doplněny sezónními příchutěmi banán a jahoda. „Nabízíme spotřebitelům širokou škálu příchutí, ale jedničkou stále zůstává Pribináček vanilka,“ doplňuje Miroslava Nováková, junior brand manažerka Pribináčka.

Zdroj: Michaela Procházková

Related Post